De Federale Regering presenteerde onlangs haar financieel rapport voor het jaar 2005 dat net is afgelopen. Dankzij de truuk van de overname van de pensioenen van de NMBS en van het Antwerps Havenbedrijf, heeft de regering 2005 zelfs kunnen afsluiten met een klein overschotje. Had ze die pensioenen niet overgenomen, dan was er een gaatje in de bergoting geweest.
Het is niet de eerste keer dat de regering dit truukje toepast: Belgacom, BIAC en anderen passeerden in het verleden reeds de revue. Ook in het buitenland gebeuren gelijkaardige dingen. Meestal is dit een voorbode van een mogelijk al dan niet gedeeltelijke privatisering of een afsplitsing van de meest rendabele delen.
Chaos bij Cargo?!?
Hoeven we nog te herhalen dat de NMBS ondertussen ook in drie is gesplitst? En dat elk deel zichzelf verder aan het opdelen is? Iedereen die bij B-Cargo werkt zal het al wel gemerkt hebben. B-Cargo wil alles alleen doen: kwestie van te tonen dat men efficiënt is. Sinds Cargo het alleen en beter wil doen, is het goederenverkeer per trein nog chaotischer als voordien.
Heb je zelf een getuigenis hierover? Aarzel niet ons te schrijven!
jeudi, janvier 12, 2006
Inscription à :
Publier les commentaires (Atom)
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire